کاریسان  -  پایگاه جامع اطلاعات مشاغل و کسب و کارهای ایران
کاریسان  -  پایگاه جامع اطلاعات مشاغل و کسب و کارهای ایران

گیف

فایل های gif چه نوع فایلی هستند؟

فرمت گیف (gif) برگرفته از سه کلمه Graphic Interchange Format  به معنی فرمت گرافیکی مبادله است. این فرمت می تواند یک تصویر ثابت و یا یک تصویر متحرک باشد و به خاطر تعداد رنگ های کمی که پشتیبانی می کند و همچنین الگوریتم های فشرده سازی قوی، حجم تصویر خروجی بسیار پایین خواهد بود.

این ویژگی گیف که بتوان چند تصویر را در یک فایل ذخیره نمود، همراه با امکان کنترل داده‌ای، به شکل فراگیر و گسترده‌ای برای تولید پویانمایی‌های ساده در وب استفاده می‌شود. امکان اختیاری درهم‌تنیدگی تصویر، که خطوط اسکن تصویر

را خارج از ترتیب پیش‌بینی‌شده به‌گونه‌ای ذخیره می‌نماید که حتی یک تصویر کاملاً بارگذاری نشده هم تا حدودی قابل تشخیص باشد، نیز به رونق گیف کمک کرد، چرا که کاربر با بهره بردن از آن می‌تواند قبل از تکمیل بارگذاری فایل دیدی نسبت به آن یافته و به محض تشخیص عدم تمایل خود به آن فایل دانلود را متوقف کند.

کاربردها

قطعاً کاربردهای گیف‌ها بسیار گسترده‌تر از آن هستند که بتوان در اینجا حق مطلب را ادا کرد، لذا در ادامه صرفاً به چند کاربرد مطرح آن‌ها بسنده می‌شود:

از گیف‌ها می‌توان برای هنرهای خطی ظریف (همانند نمادها) که تعداد رنگ محدودی نیاز دارند به نحو احسن بهره

  • برد. در این صورت از فشرده‌سازی بدون اتلاف این فرمت که در سطوح صاف و تک‌رنگ با مرزهای مشخص به خوبی پاسخ می‌دهد بهره خواهیم برد.
  • از گیف‌ها می‌توان برای ذخیره‌سازی داده‌هایاسپرایت (یک بیتمپ دوبعدی جاسازی شده در صحنه‌ای بزرگتر) با تنوع رنگ پایین در بازی‌ها بهره برد.
  • تبیین دقیق عملکرد محصولات (مخصوصاً محصولات مکانیکی و متحرک) و انتقال مفهوم کار آن‌ها به بهترین نحو ممکن.
  • به نمایش درآوردنتجربه کاربری ((User Experience (UX) محصولات متنوع، مخصوصاً در حوزه فناوری اطلاعات.

از گیف‌ها می‌توان برای پویانمایی‌های کوتاه و کلیپ‌های

  • کوتاه ویدئویی بارزولوشن پایین بهره برد.
  • از کاربردهای فراگیر گیف‌ها، ایجاد یک حالت طنز و شوخی با تصاویر است. گیف‌ها این امکان را به ما می‌دهند که بیش از یک منبع ویدئویی را ویرایش، مرتب و حتی ترکیب کنیم
  • تا حالاتی متفاوت با قصد اولیه سازنده آثار را به‌وجودآورده یا یک نکته ظریف را بزرگ‌نمایی کنیم، که همگی می‌توانند موجب ایجاد حالتی طنزآمیز در محصول نهایی ساخت گیف شوند.

چرا طراحی گیف های تبلیغاتی مهمه؟

ایده طراحی بنر متحرک در تبلیغات اینترنتی می تواند به طرز چشم گیری در تاثیرگذاری این نوع از تبلیغات موثر باشد.

گیف های تبلیغاتی به چه صورته؟

در بعضی زمان ها مشکل حجم فایل تبلیغاتی دارین و نمی‌تونین از یک ویدئو تبلیغاتی با حجم بالا استفاده کنین. همچنین ارائه یک عکس هم نمیتونه بار اطلاعاتی که می‌خواین رو منتقل کنه، خب ما یک تصویر متحرک یا gif  رو به شما پیشنهاد می‌دیم.