کاریسان  -  پایگاه جامع اطلاعات مشاغل و کسب و کارهای ایران
کاریسان  -  پایگاه جامع اطلاعات مشاغل و کسب و کارهای ایران

مقدمه

طراحی لوگو موشن یا لوگوی متحرک یکی از قوی ترین و در عین حال زیباترین روش های جذب مخاطب هدف به سمت یک برند می باشد. با طراحی لوگو موشن علاوه بر این که می توان تبلیغات یک برند را در کمترین زمان ممکن انجام داد، بازدهی بالایی نیز داشته و میزان هزینه های تبلیغات کاهش خواهد یافت. یکی از انواع طراحی انیمیشن ، طراحی لوگوی متحرک یا لوگو موشن می باشد که با بهره گرفتن از تکنیک های پویانمایی، لوگو یا آرم تجاری به شکل خاص و ویژه تری در معرض دید مردم قرار می گیرد.

لوگو موشن چیست

اصلا این لوگوموشن که این همه از خوبی هایش تعریف می کنیم چیست و آیا فقط به درد کسب و کارها می خورد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که لوگو موشن به معنای متحرک سازی لوگو می باشد، البته به لوگوموشن، لوگو اینترو (logo intro) و آرم استیشن نیز می گویند. لوگوموشن یکی از حوزه های مربوط به خدمات طراحی گرافیک می باشد و چون برای برند سازی یک کسب و کار نقش مهمی را ایفا می کند می توان آن را یکی از پردرآمد ترین و جذاب ترین گرایش های رشته طراحی گرافیک نام برد.

این گفته به آن معنی نیست که لوگوموشن، گرایشی مجزاست و باید فقط با تمرکز بر روی Logo Motion Design و کار با نرم افزارهای گرافیکی به عنوان مثال، افترافکت بتوان در آن به درآمد زایی

رسید. لوگو اینترو همان طور که از معنی دو کلمه لوگو و اینترو پیداست برای مقدمه ویدیو ها از اهمیت بالایی برخوردار است به این منظور که در ابتدا می تواند توجه مخاطب را به نمادتجاری در نتیجه برند جلب کند.

طراحی لوگو موشن

هدف از طراحی لوگو موشن افزودن جذابیت در ابتدای ویدیو ها می باشد به طوری که علاوه بر نام یک برند، لوگوی آن نیز در ذهن مخاطبان حک شود. البته نکته مهم و حائز اهمیتی که در این جا وجود دارد آرم یا لوگوی شماست که به چه میزان اهداف برند و هویت بصری برند شما را نمایش می دهد. اگر طراحی لوگو به شکلی کاملا حرفه ای و منحصر به فرد انجام شود،

می توانید با طراحی لوگو حرفه ای متحرک خود از میزان تبلیغات کاسته ولی سود خود را با فروش بیشتر دو چندان کنید. مزایای استفاده از لوگو موشن در تبلیغات و بازاریابی، کاملا مشهود است، برای این که مخاطبینتان نام شما را به خاطر بسپارند، اگر یک مکث کوتاه با لوگو موشن قبل از شروع ویدیوی اصلی اتفاق بیفتد تاثیر بیشتری بر روی مخاطبان ویدیوی شما دارد.

شاید طراحی لوگو موشن را برای اولین بار شنیده باشید ولی اولین بار نیست که چیزهایی مثل لوگواینترو کارتون Bolt و یا چیزهایی شبیه به تصویر بالا را مشاهده می کنید. نمونه هایی از طراحی لوگوموشن را در بسیاری از انیمیشن ها، فیلم های تلویزیونی و حتی در ویدیوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام ممکن است دیده باشید.

مزایای طراحی لوگو موشن

طراحی لوگو موشن، جذابیت ویدیوهای شما را تا چند برابر افزایش می دهد. مهم نیست که ویدیوهای شما با موضوع معرفی کسب و کارتان یا برای هر موضوع دیگری برای مثال توضیح نحوه طراحی لوگو ، طراحی جلد کتاب یا آموزش طراحی گرافیک و یا حتی ویدیو های فان و سرگرم کننده ساخته می شوند، بلکه، مهم آن است که تعداد بیشتری از افراد ویدیوی شما را مشاهده کنند. تمامی این ویدیوها با داشتن یک لوگو موشن حرفه ای ، هدف کاری برند شما و دلیل مخاطب برای دنبال کردن برندتان را نشان می دهند. شاید فکر کنید فقط قراردادن لوگو در ابتدا و به اصطلاح استیک کردن آن تا انتهای ویدیوهایتان کافی باشد تا مخاطبینتان شما را در یاد بسپرند اما آیا لوگوی متحرک بهتر و جذاب تر از لوگوی بی تحرک نیست؟

کاربرد ساخت لوگو موشن

اگر طراحی لوگو موشن مزیت و حتی ذره ای سود برای شرکت های فیلم سازی نداشت آیا کمپانی های فیلم سازی مارولز، نت فلیکس و یا والت دیزنی و خیلی از برندهای مطرح دنیا مجبور بودند تا لوگوی خود را در ابتدای آثار خود به نمایش بگذارند؟ آیا لازم بود تا هزینه ای را صرف طراحی یک لوگوموشن اختصاصی کنند؟ استفاد از این روش کمک بسیاری کرده است تا این شرکت های فیلم سازی سریعتر به معروفیت و محبوبیت برسند و برند خود را در میان

مردم معرفی کنند پس مسلما سود سرمایه گذاری در طراحی لوگوموشن بسیار است.

در مبحث تولید محتوای دیجیتالی در سایت ها هدف اصلی، بالا بردن ترافیک سایت از طریق جذب مخاطبان بیشتر است چرا که در آن صورت موتور جستجوگر، جایگاه آن وبسایت را در نتایج جستجو بالاتر می برد. حال فکر کنید چقدر مهم است که نام یا لوگو و یا تصوری از برند شما در ذهن افراد بیشتری باقی بماند، یکی از روش های جذاب برای تبلیغ برند، استفاده از لوگو موشن در محتواهای ویدیویی می باشد.

جمع بندی

یکی از روش های مهم برای بازاریابی محتوا ، تولید محتوای ویدیویی است، چون مخاطب را بیشتر درگیر می کند. اگر آن

ویدیو هم دارای طراحی لوگو موشن یعنی نمایش متحرک لوگو باشد تاثیر بیشتری بر به یاد سپاری نشان یا آرم یک برند در بینندگانش دارد. از لوگو موشن در صنعت سینما و حتی بازی های ویدیویی و انیمیشن ها نیز استفاده می شود. از جمله لگو موشن ها، می توان نمایش آرم Supercell در بازی آنلاین کلش آو کلنز و نمایش لوگوی مشهور والت دیزنی در ابتدای انیمیشن ها و لوگوموشن فیلم های مارول را نام برد. لوگو موشن های انواع مختلفی دارند که در جدول زیر چند نمونه از آن ها را برایتان نام برده ایم:

  • فلت
  • سه بعدی
  • طبیعی
  • وکتور
  • طراحی دستی
    • سینمایی
    • کلاژ

    از کاربرد و کارکردهای لوگوی متحرک و طراحی لوگوموشن می توان موارد زیر را نام برد:

    • یادآوری برند
    • ایجاد ذهنیت مطلوب در مخاطب
    • معرفی برند خود
    • تبلیغات خرد و کوچک ولی زیرکانه
    • تاثیر آنی بر مخاطب
    • اعتمادسازی در مخاطب